Ay ve Güneş
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ay ve Güneş

/

 
AnasayfaAnasayfa  GaleriGaleri  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  Video BölümüVideo Bölümü  
SIK KULLANILAN BÖLÜMLER
Tıkla Dinle Kutucukları & Maneviyat& Aşk ve Sevgi & Lakırdı Ovası & SEYR-i ALEM & DİVAN-I EDEBİYAT
GİTMEK İSTEDİĞİNİZ BÖLÜMÜN İSMİ ÜZERİNE TIKLAYIN
EN SON GÖNDERİLEN 10 MESAJ
Konu Yazan GöndermeTarihi
Salı 05 Şub. 2019, 11:07
Cuma 25 Ocak 2019, 12:06
Salı 04 Ara. 2018, 09:09
C.tesi 17 Şub. 2018, 10:29
C.tesi 17 Şub. 2018, 10:26
C.tesi 17 Haz. 2017, 13:04
Perş. 25 Mayıs 2017, 09:45
Cuma 12 Mayıs 2017, 09:58
Cuma 12 Mayıs 2017, 09:56
Perş. 04 Mayıs 2017, 09:33

İSTİKLAL MARŞI'NIN IRKÇI YORUMUNA İTİRAZ DÜCANE CÜNDİOĞLU

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
emiroğlu

avatar


Yaş : Kayıt tarihi : 09/09/08 Mesaj Sayısı : 594 Nerden : İş/Hobiler : Lakap : amcasını arıyor

MesajKonu: İSTİKLAL MARŞI'NIN IRKÇI YORUMUNA İTİRAZ DÜCANE CÜNDİOĞLU İSTİKLAL MARŞI'NIN IRKÇI YORUMUNA İTİRAZ  DÜCANE CÜNDİOĞLU Icon_minitimeÇarş. 13 Mart 2013, 19:47

16 Mart 2008

İstiklâl Marşı, Cumhuriyet’ten öncedir.
Marşın resmen kabul edildiği tarih: 12 Mart 1921.
Cumhuriyet’in ilan edildiği tarih: 29 Ekim 1923.
Bilineni mi bildiriyorum?
Ne yazık ki hayır! Bir anket yapınız, bu fark, unutulmuş, unutturulmuş bir ayrıntı olarak karşınıza çıkacaktır.
Cumhuriyet’i kuran irade, İstiklâl Marşı’nı yazdıran iradedir.
Önce Millet, sonra Millet Meclisi, sonra İstiklâl Marşı, sonra Cumhuriyet.
Biz Türkler Cumhuriyet’le varolmadık, bilâkis Cumhuriyet’i biz varettik.
Oturduğumuz yerde değil, yürüdüğümüz yerde. Durarak, oturarak değil, yürüyerek.
Yürek kelimesinin yürümekten türemiş olması, boşuna mıdır sanıyorsunuz?

Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül... Ne bu şiddet, bu celâl!
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl;
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl

Mehmed Akif, İstiklâl marşında dört kez milletim, iki kez de ırkım kelimesini kullanır. Kendisi Arnavut olduğu hâlde, acaba niçin ırk kelimesini nefsine nisbet etmekten kaçınmamıştır. Nezaketen mi? Mecazen mi?
Ne nezaketen, ne de mecazen. Şair bu kelimeyi hakikaten (hakikî anlamıyla) kullanmıştır. Devrin Türkçesi itibariyle millet kelimesi, ırk kelimesini kapsar. Millet-i İslâmiyenin içinde bir değil, birçok ırk vardı ve hakka tapan millet-i islâmiyenin kahraman ırkıyla omuz omuza savaşan şairin, kendi ırkından izmihlâli def, kendi milletine istiklâli celb için haykırması gayet tabii idi.
Irkından, yani damarından, millet-i islâmiye içindeki Türk damarından...

Ebediyyen sana yok, ırkıma yok izmihlâl
Hakkıdır, Hakka tapan, milletimin istiklâl.
İstiklâl Marşımızın hâlâ ayrıntılı bir şerhi yok. Millî mücadele ruhunun şerhi. Tarihin akışını değiştiren bir milleti yürüyüşe geçiren ilkelerin felsefî şerhi. Durdurulan, durdurulmak istenen bir milletin şerhi.
Anlamadan söyle, ezbere söyle, bilmeden söyle! İşte size, yürüyenlerin değil, duranların en temel vasıfları.
İstiklâl Marşı’nın ne gariptir ki sadece 10. kıtası dört değil, beş mısradan oluşur ve bu ek, kafiyeyi ciddi bir şekilde sakatlar:

Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyyet.

Şiir tekniği itibariyle bu uyumsuzluğun sebeb u hikmeti niçin merak edilmez?

* * *
Türk kavmi.
Türk ırkı.
VE en nihayet:
Türk milleti.
Şimdiyse başka bir sözcük:
Türk ulusu.
Hepsi de ithal malı nationaliténin sözde birer mukabili.
Kavmiyetçilik, ırkçılık, milliyetçilik, ulusçuluk.
Kavmiyetçilik unutuldu ve ortadan kalktı. Irkçılık, Hitler ve Mussolini sayesinde biyolojik değişime uğrayıp Nazizim/Faşizm anlamı kazandı. İsmet İnönü sayesinde de 1944’de siyasî bir manevranın meş’um simgesi hâline getirilip Turancılık’la birlikte lânetlendi.
Bugün ırkçılık olumsuz, milliyetçilik ve ulusçuluk olumlu olarak kullanılıyor. Benimseniyor.
Türk ulusçuluğu yeni uyduruldu. Türk milliyetçiliği terkibine karşı olarak uyduruldu.
Aradaki fark nedir, diye sorarsanız, Türk milliyetçiliği dinle barışık ve dinî/millî değerlere hürmetkâr iken, Türk ulusçuluğu, dini dışarıda bırakan kökü-dışta/dışarıda bir tavrın sahibi varsayılıyor.
Meşrutiyet döneminin İslâmcılık-Türkçülük akımları bugün Milliyetçilik-Ulusçuluk karşıtlığıyla kendilerini ifade ediyorlar. Milliyetçilerde İslâm, Ulusçularda Türk vurgusu daha yoğun ve dolayısıyla daha belirgin.
Ulusçuların İstiklâl Marşı’ndan rahatsızlıkları, gerçekte bu karşıtlık sebebiyledir.
Irkını milletinden ayırmak isteyenler, sadece milletten değil, hilâlden de, lâleden de rahatsızlık duyuyorlar.
Bir zamanlar sadece hilâl değil, lâle de askerî bir simgeydi, ve her ikisinin de anlamı bir ve aynıydı.
Acaba niçin?
Unutmayınız, cevap vermeye başladığınız an, marşa da basmış olacaksınız.
Posted 5 hours ago by Dücane Cündioğlu Simurg Grubu


İSTİKLAL MARŞI'NIN IRKÇI YORUMUNA İTİRAZ  DÜCANE CÜNDİOĞLU Istiklal+mars%CC%A7%C4%B1İSTİKLAL MARŞI'NIN IRKÇI YORUMUNA İTİRAZ  DÜCANE CÜNDİOĞLU Istiklal+mars%CC%A7%C4%B1
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

İSTİKLAL MARŞI'NIN IRKÇI YORUMUNA İTİRAZ DÜCANE CÜNDİOĞLU

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Ay ve Güneş :: DİVAN-I EDEBİYAT :: EDEBİYAT -

/

Yeni bir forum kurmak | Sanat, Kültür ve Hobiler | Edebiyat, Şiir | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar