Bu, Ebu Hanife’nin görüsüdür. Buna göre; tedavi maksadiyla igne yaptirmak orucu bozar ve kazayi gerektirir. Çünkü igne vasitasiyla vücuda verilen ilaç iç kisimlara kadar ulasmaktadir.
Imam Ebu Yusuf ve Imam Muhammed’e göre; tabii olan yollar disinda vücudun baska tarafindan açilan bir yoldan içeri giden ilaç orucu bozmadigi için igne yaptirmakla oruç bozulmaz. Çünkü vücuda verilen ilaç agiz gibi tabii bir yoldan degil, deriden açilan baska bir yoldan verilmektedir.
Ancak, ibadetlerde Ihtiyatli hareket etmek esas oldugundan Ramazanda igne yaptirmak zorunda olan kimse bunu mümkünse iftardan sonra yaptirmalidir.
Bu mümkün olmaz da gündüz igne yaptirmak zorunda kalirsa. Imam Ebu Yusuf ile Imam Muhammed’in görüslerini esas alarak orucuna devam eder ve bu orucunu daha sonra kaza etmesi gerekmez.
9 .Agzina aldigi boyali iplik gibi seylerin boyasi ile rengi degisen tükürügü yutmak.
10. Bogazina kaçan kar veya yagmuru kendi istegi olmayarak yutmak. (Kendi istegi ile yutarsa keffaret gerekir .)
11. Zorlama ile oruç bozmak.
12. Disleri arasinda nohut tanesi kadar kalan yemek kirintisini yutmak.
13. Abdest esnasinda agzina ve burnuna su alirken kendi elinde olmayarak bogazina su kaçmak.
14. Unutarak yeyip içtikten sonra orucunun bozuldugunu zannederek yeyip içmek.
15. Agiz dolusu kusmak. (Kendi istegi ile).
16. Agiz dolusu gelen veya kendi istegiyle getirdigi kusuntuyu mideye geri çevirmek.
17 .Kendi istegi ile içine veya genzine duman çekmek. Kendi istegi ile olmazsa oruç bozulmaz. (Içeri çekilen duman sigara dumani olursa keffaret gerekir.)
18. Günes batmadigi halde - batti zannederek - iftar etmek.
19 .Imsak vakti geçtigi halde daha vakit vardir zannederek yemek.
20. Cinsel iliski disinda kadina dokunmak veya öpmek sonucu bosalmak.
21 .Ramazan orucundan baska bir orucu bozmak. (Ramazan orucundan baska bir orucu bozmak sadece kazayi gerektirir .)
22. Ramazan orucuna niyet etmiyerek yeyip içmek. (Keffaret. niyet edilerek baslanan orucu bilerek bozmaktan lazim gelir. Oruca niyet edilmeyerek yeyip içtigi takdirde sadece o günün orucunu kaza eder .)
23. Misafir iken oruca baslayip ikamete niyet ettikten sonra yemek.
24. Mukim iken oruca baslayip sefer mesafesi yolculuga niyet ederek bulundugu yerin sinirlarini geçtikten sonra orucu bozmak.
Sayilan bu seylerden birini yapan kimsenin orucu bozulur ve bozulan orucun gününe gün kaza edilmesi gerekir.
Bunlardan biri ile orucu bozulan kimse aksama kadar orucu bozacak bir sey yapmamalidir.Gündüz iyilesen hasta, yolculugu sone eren misafir, ayhali veya lohusaliktan temizlenen kadin, erginlik çagina gelen çocuk ve müslüman olan gayr-i müslim, Ramazan ayina saygi için günün kalan kisminda oruçlu imis gibi aksama kadar orucu bozacak seylerden sakinmalari uygun olur.
Oruca niyetlenen kadin gündüz ayhali veya lohusa olursa, orucunu bozmasi lazimdir. Kadin, henüz ayhali olmadan adet günümdür diyerek orucunu bozmamalidir .
Hasta ve yolcu olup da oruç tutmayan kImselerin yemeden, içmeden durmalari gerekmez. Ancak bunlar açiktan degil de gizli olarak yerler .